7 Ocak 2012 Cumartesi

Şimdi bakın çevrenize. çevrenizde ses çıkartacak kimse kaldı mı


Naziler önce komünistleri tutukladılar;

Komünist değilim diye ses çıkarmadım.

Sonra Yahudileri tutukladılar,
Yahudi değilim dedim, sesimi çıkarmadım.

Sosyal demokratları tutukladılar,
Savunmak bana mı kaldı dedim,
sesimi çıkarmadım.

Sıra bana geldiğinde; Etrafta tutuklanmama ses çıkaracak kimse kalmamıştı

***

Şimdi bakın çevrenize. çevrenizde ses çıkartacak kimse kaldı mı ?
Umarım sıra size gelmez..



Bertolt Brecht





Yazar - Yönetmen


Asıl adı Eugen Bertolt Brecht (Doğum, 10 Şubat 1898 Augsburg - Ölüm, 14 Ağustos 1956 Berlin ADC) şair, oyun yazarı, tiyatro yönetmeni ve kuramcısıdır. Başarılı oyunlarından başka kuramsal yazıları ve uygulamada getirdiği yeniliklerle de 20. yy tiyatrosuna yön vermiş öncülerdendir. 


Hiç yorum yok:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...