10 Şubat 2011 Perşembe

KORKMAM VE SUSMAM

1983 yılında İzmir Torbalı’da bir mizah söyleşisi yapıldı. Aziz Nesin, Can Yücel, Turhan Selçuk ve ben bu söyleşiye katıldık. Bir vatandaş Aziz Ağabey’e: “Biz Nasrettin Hoca’nın torunları olarak akıllı bir milletiz değil mi?” dedi. Aziz Ağabey de: 
Ben de Aziz Ağabey’e: “Neden bu kadar abarttın?” dedim. “Yüzde doksaniki diyecektim ama dilim varmadı, bu halkı seviyorum.” dedi. Yüzde doksaniki o zaman Kenan Evren’ in oylamasında çıkan oy oranı idi… AKP’nin oyları yüzde elli diyenler iyi abartmışlar, Aziz Nesin’e göre yüzde altmış olmalıydı… Yani biraz daha abartılabilirdi… Sitemize mesaj atarak beni tehdit eden ve küfür yağdıranlara verilecek cevabım var ama yüzyüze gelebilirlerse. Her gün buradayım. Yüreği olan gelir yüzüme söyler ben de yanıtımı veririm. Bildiğiniz küfürlerin fazlasını bilirim. Ama ben başbakan değilim ki, vatandaşıma: “Al ananı da git” diyeyim…

Hiçbir partiye bağımlılığım yok. Bunu açıkladım. Siz AKP’ye oy vermiş olabilirsiniz. Kuşkusuz akıllısınız da. Ama bana verdiğiniz yakıştırmalar akıllı adam işi mi Allah aşkına?... Şimdi siz bana küfür ettiniz diye ne oldu? Eğer yüzde kırkın üzerinde oyunuz varsa, demek ki geri kalan yüzde altmışa yakın kesim de benim yanımda… Eeee ne olacak şimdi?... AKP sözcüsü benim için “Aptal” demiş. Aptal olmayı her zaman ve satılmış olmaya tercih ettim, ederim. Siz, bana küfür yollayanlar: Bu halk için şimdiye kadar ne yaptınız?... Çok şükür gönlüm rahat. Beni susturamazsınız, korkutamazsınız. Sizden korkan sizin gibi olsun. Eğer beni yalnız sanıyorsanız, o zaman işiniz bitik demektir. Çünkü bu ülkede sizin sandığınızdan çok daha fazla Atatürkçü ve Cumhuriyetçi var. Şu küfür edenlere dava açsam çok para kazanırım. Ama değmez. Yüreksizdirler. “Gelin yüzyüze konuşalım” diyeceğim ama korkaktırlar, gelemezler. Çıkarları belli. Nereden beslendikleri belli. Ben bağımsızım, gücümü bağımsız olmaktan alıyorum. Tek bağımlılığım Mustafa Kemal’in ilkeleridir. O’na da dokunabilecek birini göremiyorum. Ayrıca siz ne diye alındınız? Siz aptal mısınız?... 

Siz bir mizahçıdan ne bekliyorsunuz? Hükümeti, başbakanı övmesini mi? Onu siz yapın. Karşılığını da alırsınız. Bizim işimiz karşı çıkmak uyarmaktır. Lafı saptırıp: “Bize aptal dedin” demeye kalkmak beni doğrular sonra. Ben kimseye aptal falan demedim, bir olayı anlattım. O kadar. Sizin fikirlerinize katılmıyorum. Ama saygı duyarım. Siz de benim fikirlerime katılmayabilirsiniz, bu hakkınızdır. Ama küfür etme hakkını size vermem. O konudaki söylemlerinizi iki misliyle iade ederim.
                

Müjdat GEZEN


1 yorum:

Yusuf ÖZTAŞ dedi ki...

Bir yurtsever aydın,tüm kalbimle yanındayım....Korkmadık,Kormuyoruz,Korkmayacağız!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...